۱۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۴۲

با صدور هشدار زرد هواشناسی؛

استان کرمان ۶ روز هفته را میزبان گرد و خاک است

استان کرمان ۶ روز هفته را میزبان گرد و خاک است

کرمان- اداره کل هواشناسی کرمان با صدور هشدار سطح زرد اعلام کرد: استان کرمان از فردا یکشنبه تا آخر هفته جاری، شاهد وزش باد شدید، گرد و خاک و انتقال ریزگردها خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، اداره کل هواشناسی کرمان صبح شنبه با صدور هشدار سطح زرد صادر، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از فردا یکشنبه تا آخر هفته جاری، وزش باد شدید، گرد و خاک و انتقال ریزگردها را در استان شاهد خواهیم بود.

در این اطلاعیه آمده است؛ میزان غبار طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در نیمه شمال و جنوب شرقی استان کرمان بیشتر خواهد بود.

براساس اطلاعیه این اداره کل، با افزایش سرعت وزش باد و انتقال ریزگرد از استان‌های همجوار افزایش غلظت غبار، خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا برای اغلب مناطق استان کرمان پیش بینی می‌شود.

همچنین بیشینه میزان غبار در این گزارش برای روزهای دوشنبه و سه شنبه در نیمه شمالی و مناطق جنوب شرقی استان کرمان پیش بینی شده است.

به دلیل وزش باد شدید و گردوخاک طی روزهای مذکور، احتمال اختلال تردد در مسیرهای ارتباطی استان کرمان با سایر استان‌های همجوار نیز وجود دارد.

طبق این هشدار، به دلیل شرایط آب و هوایی طی روزهای مذکور، سالمندان، کودکان و افراد حساس از حضور در فضای باز به شدت خودداری کنند.

همچنین براساس این هشدار، اهالی استان کرمان ضمن اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و سست مانند داربست‌ها، در فعالیت‌های عمرانی احتیاط لازم را داشته باشند و از تردد و توقف در بناهای نیمه کاره خودداری کنند.

کد خبر 6124674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha